Thursday, October 4, 2012

Untitled...

Bismillahirrahmanirrahim...


Allah, terlalu banyak ingin diperkatakan. Dalam seminggu dua ni, macam2 perkara yang berlaku. Alhamdulillah...

Ok, untuk pengetahuan semua, saya telah secara rasminya menjadi salah seorang pelajar USIM pada 20/09/2012 yang lepas. Alhamdulillah3. Panjang ceritanya...

Act, sblum ni saya dapat tawaran ke UiTM Perlis dalam kos kimia gunaan. Tapi ntah kenapa, hati ni rasa berat sangat untuk ke sana. Dengan alasan saya takut nak ambik kimia. Boleh terima ke? Mak tanya, akak betul2 ke tak nak masuk UiTM ni. Then, setiap kali, mak cakap macam tu, saya akan tengok balik surat tawaran tu, fikir balik2. Tapi, rasa kosong je. At last, my decision is final. Saya tak masuk pun UiTM tu. Kalau ikutkan balik, suka2 hati je tak masuk u. Orang lain nak dapat masuk u pun susah. Kadang2 hati terdetik, tak redha ke aku dengan rezeki Allah yg ni?? Mak cakap, kalau ada orang datang meminang, mak nak je bagi akak kawin terus. Bimbangnya mak dengan anak dia yang sorang ni. Ok, abaikan.  I'm feel down, tapi aku pendam sorang2. Saya buat macam normal, walaupun tak sebenarnya. Tapi, satu je yang buat saya kuat, saya yakin Allah nak bagi yg terbaik lagi untuk saya =).

Dah kalau macam tu nak belajar kat mana nanti?? Sebenarnya, saya bercadang nak ambik bidang agama. Tak kisah la kat mana2 pun, kuis ke atau mana2 je la. Then, saya isilah borang semua2 tu online. Saya diamkan diri je bila sahabat2 tanya,macamana u baru, ok? I'm very2 sorry to ifah. Always keep calling me, tapi saya tak mampu nak angkat, tak tau nak cakap apa. Sorry T_T. rasa bersalah sangat2, tapi saya tak mampu buat apaapa. Bukak fb pun saya senyap je. Just tengok2 je apa yg kawan post.

Ok, then 15hb tak silap, saya baca post azi kt fb. Dia ckap, dia dpt USIM. What? Sangat terkejut. Then, malam tu jugak, mesej azi tanya macam mana mintak tu semua. Azi bagi contoh surat rayuan dia. Tapi, azi cakap tarikh tutup permohonan 12hb hari tu dah. Tapi, dalam hati ada satu perasaan aneh. Esoknya, saya faks semua surat2 tu kat bhgian pengambilan USIM. Gelisah sekali, sebabnya 18hb baru pejabat buka. Kan cuti 16 september. huhuhu. then, hari selasa tu dari pagi sampai petang saya telefon pejabat usim. Masa pagi tu, dia cakap "nanti saya bincang dengan ketua jabatan dulu". dalam hati Tuhan je tau perasaan aku ni. Petang tu, saya call banyak kali, tapi line busy je. Then, petang dlm pukul 4.30 dia angkat. Dia kata, "ok, nanti saya tawarkan awak". And, i'm so speechless. Duk senyum je memanjang. Tak boleh sembunyi lagi dah. Then, saya bagitau mak. Mak pun terkejut sebenarnya. Bayangkanlah hari ni tau, esok dah nak daftar. memang kalut la nak prepare semua2 tu.
Saya bagitau abah. Abah, esok kita pegi nilai ye. hantar akak belajar kat usim. abah pun macam tak percaya je. duk 'nengung' panjang pastu tanya soalan macam2 kat saya. macam gaya orang bersalah pulak rasanya.

Esoknya, lepas medical check up semua2, dlm pukul 2 petang, kami bertolak ke nilai. Macam berkhayal pulak rasanya. Tapi, tulah orang kata rezeki datang dari arah yg kita tak sangka2. Thanks Allah.


“Engkau masukkan malam ke dalam siang dan Engkau masukkan siang ke dalam malam. Engkau keluarkan yang hidup dari yang mati, dan Engkau keluarkan yang mati dari yang hidup. Dan Engkau beri rezeki siapa yang Engkau kehendaki tanpa hisab (batas)
 
Ali Imran 3:27





p/s : sori, this post agak panjang dn mungkin membosankan. nanti ada masa, saya sambung lagi.





 ~i.k.u.t.s.k.e.m.a.A.l.l.a.h.d.a.n.R.a.s.u.l~



~i.k.u.t.s.k.e.m.a.A.l.l.a.h.d.a.n.R.a.s.u.l~

No comments:

Post a Comment

 
Denim Template. by blogger. All Right Reserved.