Thursday, May 23, 2013

Bahagia...


Pertama dan selamanya, alhamdulillah...

Bahagia.
Nampak mcm simple kn...

Tapi apabila saya dilontarkan dengan soalan tentang bahagia jd speechless...=I


Akak : Apa definisi bahagia pada pandangan awk?
Saya : Bahagia tu bahagialah, tak reti nak describe mcmana...
Akak : Betul ke org kata duit boleh menjamin kebahagiaan hidup. Ye la kan, dengan duit semua benda boleh buat.
Saya : Tak jugak. Money is everything, but everything is not money right? Memang duit boleh beri kebahagiaan, tapi kalau duit dah habis, sampai situ je lah bahagia kita.
Akak : Betul tu. Dah tu, awk rasa kalau ada family kat sisi awk, bahagia tak?
Saya : *angguk*bahagia =)
Akak : Macamana kalau satu hari nanti Allah tarik nikmat bekeluarga tu? Awk dh xde keluarga*gulpp...dlm hati, akak, jgn la cakap mcm tu ='( *
Saya : Habis tu, apa maksud bahagia pada akak??
Akak : Hmm, bahagia tu sebenarnya bila ada iman dalam jiwa kita. Dengan adanya iman, sampai bila-bila pun kita akan bahagia...
Saya : Owh...adeh, tak terfikir pulak. *malu*


_________________________________________________


Betul la kan. Ada iman, kita akan bahagia. Iman tu jugak yang tolong guide diri kita, nak buat baik@buruk. Ate, moh la kita teman-teman, yob, yong topup iman sikit demi sedikit ye. 
Untuk kebahagiaan bersama =)
Here and hereafter...



~i.k.u.t.s.k.e.m.a.A.l.l.a.h.d.a.n.R.a.s.u.l~

No comments:

Post a Comment

 
Denim Template. by blogger. All Right Reserved.