Monday, October 15, 2012

Sepetang bersama adik beradik...


بسم لله الرحمن الرحيم

 

Alhamdulillah, petang semalam sy dengan aufa, azi, wan dan k.asma + driver pergi jumpa murabbi tercinta... rindu sangat2 kt uncle. 

Antara taujihad yg uncle kongsi dengan kami;

Ali Imran : 104

وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

“Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma’ruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.



Dan uncle pesan lagi, perbanyakkan tarbiyyah dan rapatkan ukhuwah. Dan jangan buat alasan tidak berada dalam gerak kerja Islam sebabnya nak tumpukan kepada akademik. Uncle kata lagi, ntum semua kena pegang betul2 janji Allah tu, surah Muhammad ayat 7. Kamu tolong agama Allah, Allah akan tolong kamu. Yang penting, yakin. Dan antara kata kata terakhir uncle, "ana paling pantang orang yang menyalahkan jemaah disebabkan akademik down. mereka ni seolah-olah tak yakin sepenuhnya kat Allah. Padahal yang down akademik tu lah yg tak commit dengan usrah, jauh ke belakang...".






_______________________



 Ya Allah, jagalah hatiku dan sahabat2ku agar kami sentiasa berada dalam landasanMU. Kuatkanlah tautan hati2 kami Ya Allah. 






p/s : Petang yang sangat osem... sangat dahagakan tarbiyah. Tq semua =)








 ~i.k.u.t.s.k.e.m.a.A.l.l.a.h.d.a.n.R.a.s.u.l~






~i.k.u.t.s.k.e.m.a.A.l.l.a.h.d.a.n.R.a.s.u.l~

No comments:

Post a Comment

 
Denim Template. by blogger. All Right Reserved.